Nabór do III edycji programu „Ogród z klasą”

Program „Ogród z klasą” Zarządu Zieleni Miejskiej cieszy się niesłabnącą popularność, dlatego 2 kwietnia br. uruchamiamy zapisy do jego trzeciej edycji. 



Do trzydziestu jeden placówek, które ukończyły dwie poprzednie edycje, dołączy już we wrześniu kolejne dziesięć!

Program jest skierowany do publicznych przedszkoli i szkół podstawowych zlokalizowanych na terenie gminy Kraków, a ma na celu ich inspirowanie do i wspieranie w zakładaniu ogrodów szkolnych –  ogrodów z klasą.

By wziąć udział w programie, należy zgłosić chęć udziału za pośrednictwem Formularz zgłoszeniowy.

Do formularza należy załączyć poza danymi szkoły i osoby kontaktowej:

  • Opis terenu potencjalnego ogrodu (plik w załączeniu);
  • Zdjęcia terenu (do 5 zdjęć);
  • Mapkę z zaznaczonym terenem (może to być mapa z google.maps).

Zgłoszenia przyjmowane są do końca maja b. r. Wyniki zostaną podane do 28 czerwca.

Uczestnicy III edycji otrzymają wsparcie merytoryczne i praktyczne ze strony ZZMu w postaci:

  • Pakietu startowego;
  • Szkolenia dla koordynatorów;
  • Materiałów pomocniczych do prowadzenia zajęć;
  • Organizacji warsztatów;
  • Zakup niezbędnych narzędzi do pracy w ogrodzie.

Ogród szkolny/przedszkolny daje wiele korzyści udokumentowanych naukowo:

  • Dzieci aktywnie uczą się w ogrodzie – „zielonej klasie”, realizują program nauczania, namacalnie poznając procesy przyrodnicze i eksperymentując nie w ławce szkolnej
    lecz na zewnątrz w realnym środowisku;
  • Uprawa roślin zachęca dzieciaki do lepszego i zdrowszego stylu życia;
  • Wspólna praca i rozwiązywanie problemów pomaga młodym ludziom lepiej komunikować się ze sobą i z otoczeniem. Rozwija odpowiedzialność, wzmacnia poczucie sprawczości i umiejętność rozwiązywania problemów i planowania;
  • Przebywanie w ogrodzie polepsza koncentrację, wyostrza zmysł obserwacji. Ogród buduje zainteresowanie procesami przyrodniczymi i zaciekawienie naturą;
  • Wspiera pozytywny stosunek do placówki edukacyjnej i nauczycieli oraz koleżanek i kolegów z klasy/grupy. Dzieci chętniej uczęszczają do szkoły/przedszkola;
  • Podnosi jakość oraz satysfakcję z pracy nauczycieli;
  • Ogranicza występowanie u dzieci zespołu deficytu natury (NDD).

Ewentualne pytania proszę kierować na następujący adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..


  • Ostatnio zmienione .