Nabór do III edycji programu „Ogród z klasą”
Program „Ogród z klasą” Zarządu Zieleni Miejskiej cieszy się niesłabnącą popularność, dlatego 2 kwietnia br. uruchamiamy zapisy do jego trzeciej edycji.
Do trzydziestu jeden placówek, które ukończyły dwie poprzednie edycje, dołączy już we wrześniu kolejne dziesięć!
Program jest skierowany do publicznych przedszkoli i szkół podstawowych zlokalizowanych na terenie gminy Kraków, a ma na celu ich inspirowanie do i wspieranie w zakładaniu ogrodów szkolnych – ogrodów z klasą.
By wziąć udział w programie, należy zgłosić chęć udziału za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego!
Do formularza należy załączyć poza danymi szkoły i osoby kontaktowej:
- Opis terenu potencjalnego ogrodu (plik w załączeniu);
- Zdjęcia terenu (do 5 zdjęć);
- Mapkę z zaznaczonym terenem (może to być mapa z google.maps).
Zgłoszenia przyjmowane są do końca maja b. r. Wyniki zostaną podane do 28 czerwca.
Uczestnicy III edycji otrzymają wsparcie merytoryczne i praktyczne ze strony ZZMu w postaci:
- Pakietu startowego;
- Szkolenia dla koordynatorów;
- Materiałów pomocniczych do prowadzenia zajęć;
- Organizacji warsztatów;
- Zakup niezbędnych narzędzi do pracy w ogrodzie.
Ogród szkolny/przedszkolny daje wiele korzyści udokumentowanych naukowo:
- Dzieci aktywnie uczą się w ogrodzie – „zielonej klasie”, realizują program nauczania, namacalnie poznając procesy przyrodnicze i eksperymentując nie w ławce szkolnej
lecz na zewnątrz w realnym środowisku; - Uprawa roślin zachęca dzieciaki do lepszego i zdrowszego stylu życia;
- Wspólna praca i rozwiązywanie problemów pomaga młodym ludziom lepiej komunikować się ze sobą i z otoczeniem. Rozwija odpowiedzialność, wzmacnia poczucie sprawczości i umiejętność rozwiązywania problemów i planowania;
- Przebywanie w ogrodzie polepsza koncentrację, wyostrza zmysł obserwacji. Ogród buduje zainteresowanie procesami przyrodniczymi i zaciekawienie naturą;
- Wspiera pozytywny stosunek do placówki edukacyjnej i nauczycieli oraz koleżanek i kolegów z klasy/grupy. Dzieci chętniej uczęszczają do szkoły/przedszkola;
- Podnosi jakość oraz satysfakcję z pracy nauczycieli;
- Ogranicza występowanie u dzieci zespołu deficytu natury (NDD).
Ewentualne pytania proszę kierować na następujący adres mailowy: