Park Kolejowy pod estakadami
W ostatnim czasie rozpoczęły się prace związane z budową Parku Kolejowego pod estakadami na odcinku między ul. Kopernika a ul. Grzegórzecką.
Pierwszym krokiem są roboty ziemne takie jak przyłącza wodno-kanalizacyjne, czy instalacje elektryczne pod przyszłe oświetlenie. Pierwszy etap prac został zaplanowany do wysokości zabezpieczonych na ten cel środków w kwocie ponad 3 mln zł.
Docelowe zagospodarowanie parku z zielenią i całą infrastrukturą rekreacyjną wykonane zostanie w miarę zabezpieczenia niezbędnych środków finansowych, tak aby teren parku można było udostępnić w przyszłym roku.
Zagospodarowanie całego terenu pod estakadami ma na celu stworzenie nowego połączenia między oddalonymi od siebie częściami Krakowa oraz wykreowanie nowej przestrzeni publicznej o zróżnicowanych funkcjach.
Podział na strefy funkcjonalne został wypracowany wspólnie z mieszkańcami podczas konsultacji społecznych.
Podział funkcjonalny stref etapu I (od ul. Kopernika do ul. Grzegórzeckiej):
W pobliżu budynków mieszkalnych wprowadzono strefy, które pozwolą minimalizować natężenia hałasu np. ogród sensoryczny.
Zadbano też, aby w niedalekiej odległości od miejsc zamieszkania znalazł się plac zabaw przybierający nietypową formę, nawiązującą do kolei. Znajdzie się tam m. in. zabawowe urządzenie wielofunkcyjne przypominające formą pociąg wchodzący w skład taboru Kolei Małopolskich, stacje kolejowe znajdujące się na trasach Kolei Małopolskich z towarzyszącymi im elementami charakterystycznymi dla okolic w których się znajdują jak np. zabawowa chata bronowicka czy kopiec Krakusa.
Wszystko w otoczeniu komponowanej zieleni wysokiej i niskiej, a także roślin miododajnych zlokalizowanych w najbardziej słonecznych miejscach tworzących ogrody sensoryczne.
Obecnie przygotowywana jest również dokumentacja dla samego ciągu pieszo-rowerowego, który połączy ul. Grzegórzecką z ul. Miodową. Równolegle opracowujemy dokumenty dla całego zagospodarowania parku kolejowego na tym samym odcinku.
Pierwszym krokiem są roboty ziemne takie jak przyłącza wodno-kanalizacyjne, czy instalacje elektryczne pod przyszłe oświetlenie. Pierwszy etap prac został zaplanowany do wysokości zabezpieczonych na ten cel środków w kwocie ponad 3 mln zł.
Docelowe zagospodarowanie parku z zielenią i całą infrastrukturą rekreacyjną wykonane zostanie w miarę zabezpieczenia niezbędnych środków finansowych, tak aby teren parku można było udostępnić w przyszłym roku.
Zagospodarowanie całego terenu pod estakadami ma na celu stworzenie nowego połączenia między oddalonymi od siebie częściami Krakowa oraz wykreowanie nowej przestrzeni publicznej o zróżnicowanych funkcjach.
Podział na strefy funkcjonalne został wypracowany wspólnie z mieszkańcami podczas konsultacji społecznych.
Podział funkcjonalny stref etapu I (od ul. Kopernika do ul. Grzegórzeckiej):
- strefa izolacyjnej zieleni
- plac zabaw w postaci miasteczka kolejowego
- ogród sensoryczny
- psi park
W pobliżu budynków mieszkalnych wprowadzono strefy, które pozwolą minimalizować natężenia hałasu np. ogród sensoryczny.
Zadbano też, aby w niedalekiej odległości od miejsc zamieszkania znalazł się plac zabaw przybierający nietypową formę, nawiązującą do kolei. Znajdzie się tam m. in. zabawowe urządzenie wielofunkcyjne przypominające formą pociąg wchodzący w skład taboru Kolei Małopolskich, stacje kolejowe znajdujące się na trasach Kolei Małopolskich z towarzyszącymi im elementami charakterystycznymi dla okolic w których się znajdują jak np. zabawowa chata bronowicka czy kopiec Krakusa.
Wszystko w otoczeniu komponowanej zieleni wysokiej i niskiej, a także roślin miododajnych zlokalizowanych w najbardziej słonecznych miejscach tworzących ogrody sensoryczne.
Obecnie przygotowywana jest również dokumentacja dla samego ciągu pieszo-rowerowego, który połączy ul. Grzegórzecką z ul. Miodową. Równolegle opracowujemy dokumenty dla całego zagospodarowania parku kolejowego na tym samym odcinku.