Sadzenie lasu wraz z firmą MOHITO

Napisane .

Pakiety sponsorskie Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie to sposób m.in. na wzmacnianie wśród krakowskich firm poczucia społecznej odpowiedzialności biznesu oraz okazja do współdziałania, które owocuje akcjami zazieleniania naszego miasta.

Marka MOHITO stawia na zrównoważoną modę i realizuje swój projekt szycia ubrań z materiałów przyjaznych środowisku. Ubrania z metką MOHITO CARES zostały wykonane z certyfikowanych materiałów, wśród których znajdziemy m.in. LENZING™ ECOVERO™, TENCEL™ MODAL czy TENCEL™ LYOCELL, marka szyje też z bawełny organicznej. W ten sposób MOHITO podkreśla potrzebę dbałości o środowisko i w swoich działaniach łączy modę z ekologią. Część zysków ze sprzedaży została przeznaczona na sfinansowanie drzew, które w ramach programu zalesiania miasta pracownicy firmy posadzili w dniu 29 października przy ul. Łubinowej. Realizacja pakietu zaowocowała posadzeniem 10 000 szt. sadzonek.

Pracownicy firmy MOHITO zaangażowali się w pracę  własnoręcznie sadząc wiązy, dęby oraz lipy, które przyczynią się zwiększenia powierzchni krakowskich lasów. Tego rodzaju akcje poprzez zaangażowanie pracowników zyskują również dodatkowy wymiar społeczny. Sprzyjają integracji zespołu oraz sprawiają, że pracownicy, którzy najczęściej są również krakowianami, włączają się w działania na rzecz zmiany przestrzeni miejskiej. Jest to zawsze wyjątkowa okazja do rozmów na temat potrzeby realizowania tego rodzaju inicjatyw nawet w wymiarze jednostkowym, prywatnym. Akcję wspiera gwiazda Paulina Sykut-Jeżyna, która jako mama i osoba zaangażowana społecznie, jest wyczulona na zmiany klimatyczne i poprawę warunków życia naszego oraz naszych pociech. Pracownicy firmy MOHITO wraz z ambasadorką wydarzenia posadzili drzewa, które są wyrazem troski o przyszłość kolejnych pokoleń. Działanie będzie kontynuowane w przyszłym roku, a posadzonych zostanie wtedy 100 000 leśnych sadzonek.

Pakiety sponsorskie to narzędzie, które pozwala na połączenie działań miasta z zaangażowaniem i inicjatywą prywatnych firm. W tym roku dzięki takim działaniom na krakowską zieleń przeznaczonych zostało dodatkowe 126 tys. zł.